"Nacionalna baština - šibenska katedrala"

"Nacionalna baština - šibenska katedrala"
skupna izložba članova ULUPUH-a
(Udruženje Likovnih Umjetnika Primijenjenih Umjetnosti Hrvatske)
Galerija ULUPUH, Ilica 13, Zagreb

Iz kataloga: „Na izložbi Nacionalna baština prikazuju se radovi nastali na temu hrvatske nacionalne baštine, a ove se godine održava po treći put. Cilj projekta/izložbe je aktivno uključivanje ULUPUH-a u kreativnu i kulturnu industriju povezivanjem sa svim potrebnim segmentima za izradu i plasman umjetnina suradnjom s partnerima iz turističkog i gospodarskog sektora. U prvom izdanju (2015.) izložba je bila posvećena kinološkoj baštini, u drugom izdanju (2017.) čipki, a ove je godine kao inspiracija odabrana Šibenska katedrala – kao motiv u tekstilu, odjeći, kiparstvu, nakitu, fotografiji, keramici, ilustraciji, karikaturi, multimediji i dr. Umjetnici svih sekcija pozvani su da u svome mediju izražavanja likovno odgovore na krovnu temu stvarajući unikatno djelo, ali i možebitan prepoznatljiv umjetnički suvenir.

Katedrala Sv. Jakova u Šibeniku najznačajnije je graditeljsko ostvarenje 15. i 16. stoljeća na tlu Hrvatske. Zbog svojih iznimnih vrijednosti 2000. godine uvrštena je na UNESCO-ov popis svjetskoga kulturnog naslijeđa.“

dr. art. Ivana Bakal, predsjednica ULUPUH-a, prilagođeno iz Predgovora

Kustosica izložbe je Ivana Bakal, a selekciju radova su uz kustosicu obavile Branka Hlevnjak i Višnja Slavica Gabout.

Izlažu: Ivana Bakal, Carlos Ignacio Bellante, Martina Franić, Igor Galaš, Tatjana Grgurina Vučetić, Jadranka Hlupić Dujmušić, Ruža Hodak, Sanja Jakupec, Vlasta Jarnjak, Vesna Kolobarić, Petra Krpan, Andreja Ana Krušelj Pavličić, Zlatko Odrčić, Snježana Pokos-Vujec, Romulić & Stojčić, Vanja Šolin, Marin Sovar, Sanja Šebalj, Biserka Šipek, Tomislav Šmider, Mario Treščec, Zlatko Turković, Sonja Turner Fegić, Svebor Vidmar, Marijana Županić Benić.

Galerija je adaptirana sredstvima Ministarstva kulture Republike Hrvatske.

Izložba je realizirana uz financijsku potporu Ministarstva kulture Republike Hrvatske i Grada Zagreba.
Moja 3 rada u postavu:
Vitraj - broš; Rozeta - ogrlica; Ritam - broš
Postav cijele izložbe u galeriji ULUPUH, Ilica 13, 1. kat: https://www.facebook.com/pg/ULUPUH/photos/?tab=album&album_id=3121594691190041

Moji radovi:

ROZETA, ogrlica koja od rozete uzima samo obris, krug. Savršeni oblik bez početka i kraja. Pluteni konopac je omotan silkom asocirajući na stupove sa usukanim reljefima i florealnim motivima. Elektooblikovana tekstilna mrežica apstraktno dočarava ritam kamena složenog u katedrali. Postojan i čvrst.

OPIS TEHNIKE ELEKTROOBLIKOVANJA:

Elektrooblikovanje je manje poznata tehnika u Hrvatskoj. To je transformacija organske i anorganske materije u bakar, alkemija i izazov za stvaranje. Na ovoj ogrlici to je mrežasta tkanina koja je dobila taktilnost i tvrdoću bakra. Uz prisustvo struje sa laboratojskog izvora struje na konduktivnu boju se sa bakrene anode čestice bakra kroz kemikaliju organski sljubljuje na tekstilnu mrežicu i daje joj izgled i čvrstoču bakra. Tekstilna mrežica je prekrivena bakrom i ima njegovu čvrstoču. Iako je tekstilna mrežica pretvorena u bakar radi se ipak o djelu tekstilne umjetnosti, ali je moguće rad gledati u isto vrijeme kao metalni i tekstilni rad. Oglica je u postavu izložbe isložena u kompoziciji sa stupom napravljenim od papira, konaca, vručeg ljepila i boja




VITRAJ, broš, je simbioza teške metalne konstrukcije i stakla, apstraktni doživljaj interijera kamene katedrale organskih tekstura kamena i glatkih površina stakla. Elektooblikovana tekstilna mrežica sa taktilnosti i tvrdoćom bakra je lebdeći zarobljena u resinu u kontrastu fluidnosti i tvrdoće materijala.
OPIS TEHNIKE ELEKTROOBLIKOVANJA:
Elektrooblikovanje je manje poznata tehnika u Hrvatskoj. To je transformacija organske i anorganske materije u bakar, alkemija i izazov za stvaranje. Ovdje, u mojim radovima, to je tekstilna mrežica. Uz prisustvo struje sa laboratojskog izvora struje na konduktivnu boju se sa bakrene anode čestice bakra kroz kemikaliju organski sljubljuje na tekstilnu mrežicu i daju joj izgled i čvrstoču bakra. Tekstilna mrežica je prekrivena bakrom i ima njegovu čvrstoču. Iako je tekstil pretvoren u bakar radi se ipak o djelu tekstilne umjetnosti, ali je moguće rad gledati u isto vrijeme kao metalni i tekstilni rad.





RITAM, broš, linija kao ritam riječi u molitvi, smirenje i duhovni mir stvoreni pogledom na organski prožete tonove i taktilnosti materije. Reljef stupova i kamena pretočeni su u materijama koje simuliraju površinu kamena.
OPIS TEHNIKE ELEKTROOBLIKOVANJA:
Elektrooblikovanje je manje poznata tehnika u Hrvatskoj. To je transformacija organske i anorganske materije u bakar, alkemija i izazov za stvaranje. Na ovim brošu to je rebrasti karton koji je dobio taktilnost i tvrdoću bakra. Uz prisustvo struje sa laboratojskog izvora struje na konduktivnu boju se sa bakrene anode čestice bakra kroz kemikaliju organski sljubljuje na rebrasti karton i daju mu izgled i čvrstoču bakra. Rebrasti karton je prekriven bakrom i ima njegovu čvrstoču. Iako je papir pretvoren u bakar radi se ipak o djelu tekstilne umjetnosti, ali je moguće rad gledati u isto vrijeme kao metalni i tekstilni rad.



Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

TEKTONIKA - TECTONICS

SAMOSTALNA IZLOŽBA "...o vjetru, letu i pokretu!" SOLO EXHIBITION "„…about wind, flying and movement!“